No show beleid

Wij zijn continu bezig net het verbeteren van de kwaliteit van de zorg. Goede zorg betekent ook dat u snel bij ons terecht kan. We doen er alles aan om de wachttijden zo beperkt mogelijk te houden.

Het komt een groot aantal keren per jaar voor dat een patiënt onaangekondigd wegblijft op een afspraak. Dit is nadelig want andere mensen die op de wachtlijst staan, moeten daardoor langer op een afspraak wachten. Ook kunnen de behandelaars hun tijd niet efficiënt genoeg benutten, waardoor onnodig veel kosten worden gemaakt.

Daarom doen we ook een beroep op u: Als u niet op een afspraak kunt komen, bel die dan zo spoedig mogelijk en minimaal twee werkdagen van te voren af!  (het telefoonnummer vind u hier).

Deze afmelding kunt u sturen naar de praktijk waar u in behandeling bent.

Uw afzegging wordt genoteerd en u kunt veelal direct een nieuwe afspraak maken. Buiten kantooruren en in het weekend kunt u de afmelding inspreken op het antwoordapparaat. Ook kunt u uw afmelding schriftelijk doorgeven via deze website (contact).

Als u niet of te laat afbelt zullen wij u een wegblijftarief in rekening brengen. Dit wegblijftarief is vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit. Het bedraagt € 162,35 / uur, De gereserveerde behandeltijd zal in rekening gebracht worden wanneer er geen verklaarbare reden is voor het niet verschijnen dan welhet niet tijdig afmelden.


Dit bedrag wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar.

 
 
 
  • Grey Facebook Icon

© 2021 Dental Vital